Symaskinen går varm

Kommentera
God kväll alla läsare där ute.
 
Vet ni vad? Jag har fått dille på ett nytt pyssel! Ooops, det var kanske inget som jag egentligen behövde men nu är det så. Jag har börjat sy bebiskläder!!  
 
Jag var nämligen på en höstmarknad för två veckor sedan och då var det flera som sålde mössor och tights och då blev jag inspirerad. När jag var på Sy & Hantverksmässan i februari så köpte jag ett jättefint trikåtyg som jag har tänkt sy en body i men jag har inte kommit mig för. Dels så har jag haft en väldigt dålig symaskin som dessutom varit väldigt tung så det har blivit så omständigt.
 
Men nu tog jag tag i det. Förra veckan började jag med att åka och köpa mönster (och mer tyg) på Stoff och Stil. När jag kom hem så började jag direkt att klippa till mönsterdelarna och satte mig sen vid symaskinen och... FAIL! Maskinen hade typ gått sönder så tyget bara fastnade. Det var inte vad jag ville. Så det slutade med att jag köpte en ny (begagnad) symaskin och fick då dessutom med massor av tyger på köpet. Kan jag säga annat än att jag är nöjd.
 
Sen förra måndagen har jag nog sytt varje dag nu. Och det har faktiskt hunnit bli ganska mycket bebiskläder: 
 
 
 
 
Det har hunnit bli 3 bodys, 3 t-shirt, 3 mössor (storlek 38cm), 1 par tights och 2 par jeans
 
Som jag sa, jag har fått dille. Men det blir å fint och går ganska fort.
 
Alla kläderna går att köpa, antingen genom en kommentar här på bloggen eller på min facebooksida: https://www.facebook.com/sophiespysselstuga/ 
 
 
Jag ska försöka att blogga mer kontinuerligt men jag är inte direkt världsbäst på det, men övning ger färdighet.
 
Trevlig helg!