Blogginlägget som försvann...

Kommentera
Jag kan ju lova att jag blev snopen igår kväll när blogginlägget äntligen var klart och uppladdat. Eller det var vad jag trodde. Någonstans på vägen så hängde sig datorn och ville inte alls vara med så mitt inlägg blev halverat... Och eftersom klockan var läggdags för mig (22:17) så blev det helt enkelt inget inlägg igår. Så idag får jag försöka återskapa inlägget så gott det går.
 
Det jag försökte berätta var i alla fall att jag har spenderat större delen av helgen framför symaskinens mekaniska tuggande. Det är mycket rogivande och i helgen har det dessutom hunnit bli en del färdiga alster. Jag har hunnit sy 3 mindre och 4 större tyggkassar (kolla in min facebook eller instagram för bilder). Min tanke med dessa kassar är att de ska kunna ersätta plastkassar så att vi på det sättet kan hjälpa till och plastbanta. Plus ytterliggare en fördel... det blir mer klirr kvar i kassan om du inte behöver betala 3 kronor per påse varje gång du ska handla någonting... Det går alltså ganska snabbt att spara in mina tygkassar.
 
Men det sista som jag färdigställde igår är nog det som jag är mest nöjd med. Jag sydde ett skötbordsunderlägg. Perfekt att ha i skötväskan när du är i farten. Utlagt mäter underlägger 40x70 cm men ihopvikt blir det ungefär 20x30 cm och kanske 5 cm tjockt.
 
  
 
Jag är mycket nöjd med detta underlägg och det ligger faktiskt till försäljning på min facebooksida. Spana gärna in det om du är intresserad