Återbruka mera!

Kommentera
Go'kväll! 
 
Äntligen fredag igen. Jag vet inte men jag tror att det är min favorit dag på hela veckan. Jobbveckan är över och det är dags att få varva ner. Sen jag kom hem så har jag nästan suttit fastedjad vid min symaskin. Så himla roligt. 
 
Jag har hunnit göra klart en body, 5 stycken napphållare och nu senast har jag gjort 6 hakklappar av en stuvbit av en vaxduk. 
 
Jag hade inget mönster utan jag googlade på "sy haklapp av vaxduk" så tror jag att jag gick in på första eller andra träffen. ( https://svenska.yle.fi/artikel/2011/04/03/haklapp-i-vaxduk )
 
Jag har inte gjort exakt utan jag tog inspiration därifrån och gjorde mitt eget mönster. Det som jag har kvar nu är att sätta i tryckknappar i halsen så att det går att sätta på haklappen vid måltiden.
 
Dessa och mycket mer kommer jag att ha med mig när jag står på julmarknad på skälby gård på första advent. Jag hoppas att du kan komma dit. Jag lovar att det finns massor av julklappsmöjligheter om du vill ha något som är skapat med kärlek och omtanke