Ny vecka nya möjligheter

Kommentera
Då var det måndag igen. Måndagarna är dagarna som jag får pyssla på när jag är på jobbet. Det är inte många arbetesplatser som man får betalt för att pyssla på (jag vet att jag har sagt det förut.) Idag så har vi gjort skålar genom att limma knappar runt en ballong ( för bilder kolla in min instagram sophiespysselstuga) De är inte klara än utan står just nu och torkar så jag vet inte hur slutresultatet kommer bli än. Men jag är spänd och förväntansfull. Förmodligen så kommer det krävas några lager med lack till innan det är klart men så länge som slutresultatet blir bra så är det lika bra att låta det ta tid.
 
Idag har det varit helt fantastiskt väder i stockholm. Det har varit 16 grader och strålande sol och blå himmel. Visserligen så har det blåst väldigt mycket men det har varit en underbar vårkänsla. Jag har sett massor med vårblommor, skilla, krokus, påsklilja, snödroppar. Men det som kändes "fel" att se var citronfjärill, nässelfjärill, humla, geting och dessutom en stor flock med sträckande tranor. Vilken underbar vårkänsla men det känns också alldeles för tidigt. Jag hoppas verkligen att vårvädret håller i sig fram tills sommaren. För nu har tvärbanan här i stockholm slutat att gå för de närmaste 6 månaderna så nu måste jag cykla till jobbet. 
 
Det är inte jättelångt att cykla, tar ungefär 30 minuter men jag känner att jag inte är van att cykla. Jag har galet ont i rumpan efter dagens tur. Jag vet att det brukar ta några dagar för rumpan att vänja sig vid sadeln. Planen idag var att jag skulle åka och simma men jag är helt slut efter årets första cykelfärd till jobbet så jag tror att jag bara blir hemma och pysslar i stället.