En intensiv vecka

Kommentera
God förmiddag.

Idag började sommartiden så vi har blivit av med en timmes sömn (Buhuu) men det gör ju å andra sidan att kvällarna blir ljusare. Egentligen tycker jag att det är onödigt att ställa om klockan. Jag tycker att vi ska ha en och samma tid året om. 
 
Hur som helst så har det varit en väldigt lugn vecka. Jag har i princip inte gjort någonting. Jag har tränat, pysslat lite och inte gjort någonting mer. Den här veckan så har jag faktiskt kännt att det har gått en hel vecka. Hela mars har ju sprungit iväg men den här veckan så har det varit lite lugnare tempo. 
 
Jag har inte pysslat så mycket heller men jag har testat två nya saker. Dels har jag testat tunisisk virkning för första gången. Jag tänkte göra en sjal i den tekniken men jag blev inte alls nöjd med hur fast och kompakt det blev. 
 
 
Det gjorde att jag började om och gjorde om sjalen i en annan teknik efter ett mönster ur tidningen Simpl Chrochet. Jag gör mönstret i helt annat garn än vad som står i mönstret men jag tror att jag kommer bli nöjd endå. Tanken är inte att jag ska behålla sjalen utan antingen sälja den eller ge bort den. Men det är ändå kul att testa ett nytt mönster.
 
juste, ett annat pyssel jag faktiskt gjort var ett på jobbet. Och det var att linda garn som är doppat i tapetklister runt ballonger. Tanken är att det ska bli en girlang eller en ljusslinga när det har torkat. 
 
 
Ha en härlig söndag nu :)