Produkter till hemmet

Kommentera
Det pratas mycket nu om att du ska plastbanta och tänka mycket på miljön. Det finns ganska så många förbrukningsvaror som vi egentligen inte behöver köpa. Jag har sett många som har börjat virka sina egna bomullspads för att ta bort smink. Dessa är en fin present att ge bort.
Många har även börjat virka nätkassar till frukt och liknande.
 
Det jag tänker testa idag (eller under helgen är att virka en disktrasa. Det är ett enkelt sätt att sätta egen prägel på köket men också ett bra sett att minska på miljöpåverkan. Det är något jag länge har tänkt att jag ska testa att virka men på senaste tiden så har jag mest virkat klädesplagg. Det är något som jag verkligen tycker om att hålla på med. Dels så får jag virka men det blir också ett slutresultat som jag använder på ett annat sätt än om jag gör amigurumis av olika slag även om de kan vara mycket söta.
 
Jag ska åka ut till landet i dag och komemr sitta nästa 2,5 timmar på en buss så då kommer jag försöka pyssla. Jag har två projekt som jag tänker att jag ska kolla på. Dels sy i ett innerfoder på en bikini som jag har virkat och sen kommer jag att testa en disktrasa om jag hinner. Men fokus ska nog vara bikinin så att jag kan använda den ute på landet.
 
Ha det så bra ute i solen, och glöm inte att smörja in med solskyddsfaktor.