Sommartider

Kommentera
Vilken fantastisk sommar vi har fått uppleva i år. De senaste somrarna har många svurit åt att det antingen är för kallt eller för regnigt. I år är det andra tongångar. Det har knappt regnat i Stockholm (och stora delar av Sverige) sedan i typ april och det har varit stadiga 25 plus sen i början av Maj. Fantastiskt men jag kan säga att jag faktiskt längtar efter en riktig härlig sommarskur. En sån när man var liten och sprang ut i badkläder och duschade i regnet när man var på landet.
 
Det är verkligen sommarminnen för mig och något som jag hoppas kanske kan komma snart. Men med de sagt så uppskattar jag så klart det härliga vädret som vi faktiskt har.
 
Ikväll så ska det tvättas... Det är jag inte alls speciellt sugen på men det måste dessvärre göras och i morgon så planerar jag att stå på loppis på dagen. även fast det ska vara fantastiskt väder. Jag måste rensa i förrådet och bli av med lite saker... Så då är det bara att packa med massor med vatten och komma ihåg att lägga ner parasollet och solskyddsfaktorn och sen kämpa på. Jag får kanske lägga ner badkläderna och svänga förbi och bada någonstans på vägen hem. Det blir nog en bra dag.
 
Ikväll ska jag fortsätta pyssla, just nu lutar det åt antingen virka på tennistoppen från simply crochet (tror det var senaste numret, eller numret innan dess) eller så ska jag försöka måla klart en paintByNumbers men då jag inte är så nöjd med resultatet är det lite svårt att motivera mig att faktiskt göra klart den tyvärr.