Kvällspyssel från tv-spelsvärlden

Kommentera
God kväll alla pysslare där ute. Första arbetsdagen är nu avklarad och det rullade på bra. Jag gillar verkligen att jobba på måndagar. Jag förstår att det kanske låter konstigt men grejen är den att jag har pyssel på schemat på just måndagar. Under två timmar får jag betalt för att vara med och pyssla med våra arbetstagare. Det är awesome. 
 
Sen jag kom hem så har jag både varit produktiv och lagat en massa mat. Det blev idag bönpasta med en sås på gräddmjölk, mozarella, parmesan, kantareller, champinjoner, lök och vitlök. Det blev supergott och jag är nöjd med det faktum att det blev flera matlådor. Så nu behöver jag inte laga mat imorgon :)
 
Men tillbaka till mitt kvällspyssel. jag har verkligen fått dille på att göra coasters (glasunderlägg) med hama midipärlor. Jag har inte direkt använt pärlor på flera, flera år. Med undantag för några enstaka pyssel under två dagar i december. Men nu har jag dels köpt på mig MASSOR med pärlor men också pysslat med pärlplattor i flera dagar. Idag gjorde jag två stycken glasunderlägg med supermariotema. Jag kan säga att det var helt omöjligt att göra dessa utan att få supermariomelodin fast i huvudet. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Min idé är att jag ska göra flera karaktärer från Supermario och låta det bli ett set med glasunderlägg.
 
 
Dessa kommer att komma upp till försäljning i min butik på Etsy, håll gärna utkik. Just nu ligger det ett set med glasunderlägg med Berså uppe på min butik på Etsy. Sök på sophiespysselstuga på etsy.com
 
Ha nu en fortsatt trevlig kväll