Tränat och nu pyssel

Kommentera
Godkväll allihopa. 
Torsdagkväll och här sitter jag i soffan med väldigt trötta ben. Idag har jag äntligen lyckat att räkna ut hur långt jag har att cykla till jobbet. Det visar sig att det är 7 km enkel väg. Så om jag cyklar alla arbetsdagar så cyklar jag 7 mil i veckan. Det känns väldigt bra. En bra start på dagen då jag vaknar till liv (så länge som det inte regnar) och det är dessutom väldigt bra träning inför vasaloppet.
 
Den här veckan har det varit lite lägre på pysselfronten för jag har varit tvungen att hjälpa min sambo med lite skoluppgifter vilket tagit lite tid. Men jag har hunnit med att göra flera dörrskyltar och även nu börjat på en korg av ett av garnen jag fick av min mormor. Hon hade fått en hel ikea kasse med vävgarner från en granne som jag fick. Jag hade ingen aning om vad jag kunde göra av vävgarner. Jag visste inte ens att det jag nu jobbar med hette stränggarn. Än så länge gör korgen inte riktigt som jag vill men jag tror ändå att den kommer bli bra till slut så jag kommer nog att fortsätta några varv till. Sen måste jag lista ut hur jag ska få korgen att bli tillräckligt stabil. 
 
På min instagram så kan du se mer av mina senaste pyssel. Jag känner att det är synd att jag har så mycket inspiration för jag vill göra 18 projekt samtidigt. När det är så många saker som jag vill göra är det svårt att färdigställa saker. Det är inte det att jag bara har saker jag vill virka utan jag vill dessutom sticka, sy korsstygn och hålla på med pärlplattor. Och skulle jag fundera mer så skulle jag nog kunna komma på ännu mer saker.
 
Titta gärna in på min instagram: sophiespysselstuga också om du har lust ;)
 
Ha en trevlig kväll!